Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístup k diagnostice školní zralosti ve třech zemích Evropy
Kubíčková, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
NÁZEV: Přístup k diagnostice školní zralosti ve třech zemích Evropy AUTOR: Bc. Anna Kubíčková KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce srovnává přístupy k diagnostice školní zralosti v České republice, ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v Rakousku. V teoretické rovině vysvětluje pojem školní zralost, předkládá možné důsledky nedostatečné zralosti dítěte nastupujícího do prvního ročníku ZŠ a uvádí příklady diagnostických materiálů využívaných k hodnocení školní zralosti a připravenosti dítěte v České republice i v zahraničí. Práce popisuje specifika předškolního a počátku základního vzdělávání, blíže charakterizuje procesy při nástupu dítěte do základního vzdělávání a objasňuje způsob zapojení vzdělávacích autorit do diagnostiky školní zralosti ve třech zkoumaných zemích. Skrze výpovědi pedagogů a odborníků těchto tří zemí srovnává přístupy k diagnostice školní zralosti a nástupu dítěte do základního vzdělávání v praxi. Práce se také zabývá rozdílnými postupy při předávání dokumentů obsahujících informace o předškolním vývoji mezi mateřskými a základními školami, různorodostí vzdělávání v jednotlivých zemích Spojeného Království, současně probíhající vzdělávací reformou v Rakousku či diagnostikou školní zralosti dětí se...
Odklad školní docházky v říčanském regionu
Kovaříková, Marie ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce "Odklad školní docházky v říčanském regionu" se zabývá mapováním říčanského regionu s ohledem na realizované odklady školní docházky (OŠD) s přihlédnutím k názorům a zkušenostem učitelů MŠ a ZŠ. Práce je rozdělena na dva tematické celky. Teoretická část obsahuje informace o problematice odkladů školní docházky nezbytné pro úspěšnou realizaci pedagogického výzkumu. Praktická část je zaměřena na zodpovězení definovaných výzkumných otázek a potvrzení či vyvrácení platnosti hypotézy. Výzkum je založen na kvantitativní metodě dotazování (pomocí dotazníků a interview) a na kvalitativní metodě pozorování. Výzkumné šetření probíhalo ve 24 mateřských školách a v 7 školách základních na vzorku 54 učitelek MŠ a 15 učitelek ZŠ říčanského regionu. Bylo zjištěno, že procento odkladů školní docházky v říčanském regionu je nižší než celorepublikový průměr. Dále pak, že učitelé mateřských i základních škol se shodují na tom, že v současné době mají děti nejčastěji problémy s komunikací a soustředěností. Mezi další důležitá zjištění patří, že učitelé nepociťují rozdíl mezi dětmi s OŠD a bez něj, k dětem přistupují individuálně na základě jejich schopností a potřeb. Závěr práce obsahuje celkové shrnutí a doporučuje směr dalšího možného výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.